Masáže

Mnoho ľudí považuje fyzioterapeutov len za nejakých masérov. Masáž je dôležitou súčasťou fyzioterapie, nie sme však obyčajný maséri. Zameriavame sa na zníženie bolestí pohybového aparátu. Masáže znižujú bolesť, prinášajú okamžitú relaxáciu svalov, zlepšujú pohyblivosť, aby sme sa mohli cítiť dobre ako fyzicky tak aj psychicky.

Klasická masáž

Nazývaná aj základná masáž, aktivuje celkový krvný obeh, čo zlepšuje okysličovanie organizmu. Pomáha uvoľňovať stuhnuté a bolestivé svalstvo. Táto masáž sa odporúča prakticky každému. Je vhodná aj po ťažkých chorobách, pri niektorých úrazoch a operáciách.

Relaxačná masáž

Relaxačná masáž uvoľňuje svaly aj myseľ. Pôsobí proti stresu, depresií či únave. Dokáže stimulovať alebo uvoľňovať svaly. Technika rôznych dotykov, systematických hladení a tlakov je aplikovaná po celom tele. Vyvolá sa tak celková relaxácia a hĺbkové uvoľnenie. Môže byť príjemnou regeneráciou.

Športová masáž je špeciálne prispôsobená pre športovcov a osoby, ktoré podávajú fyzické výkony. Masážou sa uvoľňujú stuhnuté a namáhané svaly, aby dochádzalo k prekrveniu a regenerácii tela. Takáto masáž zachraňuje športovcov pred kŕčmi, uvoľňuje a zregeneruje svaly.

Reflexná masáž

Pri tejto masáži sa uvoľňujú najprv povrchové a potom hlbšie uložené vrstvy. Takto sa prepracujú aj body maximálnej bolesti. Túto masáž môžu vykonávať iba špecializovaní fyzioterapeuti a predpisuje ju lekár. Je vhodná pri bolestiach krčnej chrbtice, plecových kĺbov, pri bolestiach hlavy spôsobené migrénou. Zlepšuje tiež funkcie vnútorných orgánov.

Čistenie lymfy je dôležité, k zvýšeniu obranného systému čo podporuje regeneráciu organizmu . Lymfatické masáže pozitívne pôsobia aj pri rehabilitácií športovcov (svalové vyčerpanie, zvýšenie napätia po športových výkonoch). Manuálna lymfodrenáž je vhodný a príjemný spôsob ako začať s celkovou detoxikáciou tela.
Účinnosť masáže v boji proti celulitíde spočíva v tom, že obnoví a prečistí priechodnosť lymfatického systému. Obnovený lymfatický systém môže opäť správne fungovať a odvádzať z buniek kože a podkožného tkaniva odpadové škodlivé látky.

Špeciálne

masážne techniky

Tehotenská masáž

Tehotenská masáž je veľkou pomocou pre budúce mamičky. Špeciálne sa zameriava na relaxáciu a potreby mamičky počas tehotenstva. Je bezpečná pre mamičku aj jej bábätko.

Myofasciálne mäkké techniky

Technika masáže, ktorá uvoľňuje a odstraňuje napätie v tkanivách. Naťahovaním a jemnou nebolestivou masážou pôsobí na fascie. Často používanou pomôckou pri tejto technike je aj myofasciálny nôž.

Bankovanie

Banková masáž, či vákuová terapia. Na problematické miesto terapeut prikladá nahriatu banku a vyniká tak podtlak. V danom mieste sa tak zrýchli cirkulácia krvi, čím dochádza k lepšiemu okysličeniu.